Bryce Canyon

Na een prachtige reis met mijn gezin door Italië, vlieg ik op woensdagmiddag naar Salt Lake City. Ik was er al eens eerder en toen deed ik niet, wat ik deze keer wel van plan ben.

Na een lange, intensieve reis komen we aan in het hotel. Het is al laat, heel laat Nederlandse tijd, 5.00 uur in de ochtend. Eindelijk mag ik even slapen en met recht ‘even’ want na 4 uurtjes gaat mijn wekker. Mijn leuke collega Tyrone heeft een auto gehuurd en we gaan al vroeg op pad. Precies om 4 uur in de ochtend vertrekken we richting Bryce. Het is nog aarde donker en het is een eind rijden.

Onderweg ontbijten we bij Denny’s, mijn eerste keer daar. Wat een overheerlijk ontbijtje! Pancakes, gebakken eitjes, smooties echt alles. Daarna rijden we het laatste stukje en komen we eerst door de Red Canyon. Al echt prachtig om te zien dat belooft wat! We stoppen er even, lopen er even wat rond en maken foto’s van dit fenomeen.

We rijden door, komen aan bij de ingang van het park en we rijden door naar het Sunrise Point. We parkeren de auto en lopen een stukje. Daar kijken we allemaal onze ogen uit, wat prachtig is dit! Onbeschrijfelijk mooi. We lopen de De Navajo Loop Trail, dat is een korte, maar zeer intense wandelroute. Het is de beste manier om de Hoodoos van dichtbij te bekijken. Het pad begint aan de rand van het amfitheater bij Sunset Point en loopt zigzaggend naar beneden en verderop weer omhoog. Tijdens de wandeling door het roestbruine landschap heb je een geweldig uitzicht op de indrukwekkende rotsformaties. Zo kom je onderweg langs de ’Two Bridges’, twee natuurlijk gevormde bruggen die een smalle sleuf overspannen, en Thor’s Hammer.

Na een uur komen we we boven. Ik heb het zweet op mijn rug staan hahah, pittige hike wel. Maar zo genoten van dit moois. We rijden weer terug en komen ook nu weer langs de Red Canyons. Ik kan het niet laten om daar een klein stukje hard te lopen. Ooit kom ik hier terug om verder te lopen en wat me ook super gaaf lijkt is om daar op de racefiets door heen te fietsen.

Na de lange auto tot terug, 4,5 uur, stoppen we nog even bij de outlet mall. Dat we daar nog puf voor hebben… We eten in een restaurantje dichtbij het hotel en daarna ga ik lekker slapen. De volgende dag loop ik nog een rondje door de stad. Salt Lake City is niet groot en voor een Amerikaanse stad niet druk. Ik loop naar boven waar het The Utah State Capitol staat. Een pittige klim! Dat was ik even vergeten maar wat omhoog gaat, gaat ook weer naar beneden. Een lekker klein rondje van 4,3km om wakker te worden.

Die zelfde middag vlieg ik weer naar huis, met een mooie herinnering rijker! Wat een pracht reis! Zeker kom ik hier ooit weer terug want er is nog veel moois te zien.

Vandaag, moederdag, ga ik lekker een duurloopje doen.